Душу рвет. Так рвёт душу, что хочется повеситься. Смотреть что такое "Рвать душу" в других словарях

Молченская икона Пресвятой Богородицы имеет интересную историю, она знакома большинству верующих. Икону прятали на протяжении нескольких лет, по повериям она способна творить чудеса - избавлять от тяжелых болезней. Миллионы людей верят в то, что образ Богородицы обладает невероятной силой.

История происхождения и обретения

Когда Киев разорили татары, икону привезли в пустынь Курской губернии монахи, спасавшие образ от недоброжелателей. Когда монахи умерли, их тела были погребены в пещере у Чудной горы, которая находилась вблизи Молчанского болота. После эти места заросли травой и кустарником.

Молченская икона Пресвятой Богородицы

18 сентября 1405 года один бортник, который занимался поиском ульев диких пчел, обнаружил на дереве чудотворный лик Богородицы. По легенде образ источал невероятный свет, также бортник услышал слова: «Да созиждется на сем месте церковь Пресвятой Богородицы». Услышав это, он поспешил в Путивль и рассказал о том, что увидел в лесу. Вслед за бортником к месту явления поспешили представители духовенства и простые обыватели.

Прибыв на место, люди увидели Молченскую икону Богородицы, которая источала свет, и многие из прибывших испытали облегчение и излечились от болезней.

Впоследствии на этом месте было принято решение построить мужской монастырь. Обитель получила название Печерской по причине того, что была окружена большим количеством пещер. После монастырь не раз подвергался нападениям со стороны татар, его разоряли в Смутное время.

Многочисленные набеги татар и разорения привели к тому, что в Смутное время игумен монастыря с братией покинул разоренную обитель и перебрался в Путивль, где был построен большой Молченский Печерский монастырь. Но во время одного из пожаров икона Божьей матери исчезла.

Ситуация изменилась в 1653 году: сильно запущенный и разоренный монастырь, который покинул игумен, был восстановлен стараниями одного строителя по имени Сафиной. В результате этого название обители изменилось.

Иконе удалось пережить тяжелые времена Советской власти, образ хранили местные жители, которые молчали о своей тайне долгие годы. После восстановления икону вернули в монастырь, но произошло это не сразу. В годы Советской власти монастырь был разрушен, а икону считали утраченной.

После развала Союза было принято решение восстановить обитель, произошло это лишь в 1997 году, тогда и вернулась икона, ее принесли местные жители, которые хранили образ долгие годы, оберегая его от недоброжелателей. Приблизительно в это время обитель получила статус женского монастыря. Теперь образ хранится в монастыре. Несмотря на все трудности, которые пришлось пережить, сегодня верующие могут поклониться чудотворному образу Богородицы.

Говорят, что образ помогает и тем, кто вот-вот отправится в иной мир, к таким людям по поверью Богоматерь особенно благосклонна. А также она благосклонна к тем больным, которые имеют нервные или психические расстройства.

Люди верят в то, что образ способен исцелить от большого количества недугов. Икона считается одной из самых сильных, она благоволит женщинам и младенца. Силой обладают не только изображения, но и слепки с образа. На протяжении многих веков люди идут в монастырь для того, чтобы поклониться иконе и попросить у нее исцеления.

Существует три основные версии обретения иконы, они различны, но тем не менее достойны внимания.

В 1960-х настоятелем Спасо-Преображенского собора стал отец Георгий, его интересовал вопрос розыска святыни, которая пропала. Но помочь отцу Георгию не могли ни служители церкви, ни жители, которые ничего не знали об образе.

Настоятель часто обращался с молитвами к Богоматери и просил ее об одном: явить ему свой чудотворный лик.

Молитвы отца Георгия были услышаны, и в 1965 году к нему обратилась женщина, которая недавно стала вдовой. Она рассказала настоятелю о том, что ее муж перед смертью составил завещание на имя отца Георгия. Завещал умерший икону, при внимательном рассмотрении настоятель понял, что к нему в руки попал не один образ, а два.

Так была обретена не только Владимирская Божья Матерь, но и Молченская икона.

По другой версии архимандрит Герман, который являлся настоятелем Софрониево-Молченской пустыни, так усердно молился и просил явить ему лик, что в ответ на молитвы получил откровение. В результате икону нашли в семье татар, которые ничего не знали об образе и не верили в Бога, они использовали изображение Богоматери для того, чтобы измельчать мел.

Александр Артынов, историк и краевед, сообщает, что, собирая информацию для написания книги, граф Михаил Толстой путешествовал по России. Он изучил одну из икон, которая находилась в Ростове и по характеру письма и другим особенностям определил, что это та самая утерянная икона из Путивля. А это значит, что исчезнувший образ хранился все это время в Богоявленском храме.

Описание

Молченская икона Божией Матери, которую хранят в женском монастыре, является точной копией с первого образа, явившегося бортнику, собиравшему мед пчел в лесу. История обретения полна чудес и невероятных фактов. Но внимание стоит уделить не только фактам, но и описанию.

При внимательном изучении образа можно заметить несоответствия между иконой и ее описанием.

Что сказано в описании:

  1. Богородица держит новорожденного на правой руке.
  2. Лестница находится в левой руке.
  3. Перед Богородицей стоит человек и молится.

Изображение на полотне:

  • новорожденного Богородица держит левой рукой;
  • лестница находится в правой руке;
  • человек, который молится, помещен сбоку или его изображение отсутствует вовсе.

В результате Молченская Богородица мало чем отличается от Путивльской, поскольку изображения имеют определенное сходство между собой. Славят Богородицу 7 мая (24 апреля), а также 1 октября (18 сентября).

Стоя у иконы, страждущие молятся о следующем:

  1. Защите от врагов.
  2. Душевном спокойствии.
  3. Исцелении от душевных и нервных болезней.
  4. Защите от пожаров и воровства.

А также стоит отметить существование чудотворного списка Божьей Матери, который явился в селе Бусиново под Москвой. Список теперь можно увидеть в храме преподобного Сергия Радонежского.

О, Всемилостивая, человеколюбивая Владычице наша Богородице! Услыши сие немощное моление с любовию и трепетом припадающих к честней и славней Молченской иконе Твоей. Смиренно просим Тя: буди Стена нерушимая стране нашей Российстей, святую Церковь Православную защити от неверия, ересей и расколов. Ты бо еси всесильная христиан Заступница. Всякую душу, к Тебе прибегающую, огради от злаго обстояния, скорби и болезни, удержи от падений греховных, падших возстави к покаянию, страждущих душевными недугами и одержимых злыми духами исцели, подаждь уходящим в жизнь вечную утешение и надежду спасения, и вся потребная к благочестивой жизни даруй. Да славим в Троице Единаго Бога, Отца и Сына, и Святаго Духа, и Твое милостивное предстательство, ныне и присно и во веки веков. Аминь.

Тропарь, глас 4

Днесь светло красуется славный град Москва и в Путивле ликование велие, яко чествуют, Богомати, дивную икону Твою, медом благодати всех напояющую.

Кондак, глас 6

Притецем людие, к Владычице нашей Деве Богородице, икону бо Свою Молченскую нам даровала, токи исцелений источающую, всякую помощь в душевных и телесных недугах подающую и к жизни вечной приводящую.

Величание

Величаем Тя, Пресвятая Дево, и чтим образ Твой святый, имже болезни наша врачуеши и души к Богу возводиши.

________________________________

Акафист Молченской иконе Божией Матери

Кондак 1
Избранной от всех родов Божией Матери благодарственная приносим пения о явлении чудныя Ея иконы, к Нейже притекающии от бед,
скорбей и болезней скорое приимут избавление. О, небесе и земли Царице, буди нам милосердная Мати, да любовию Твоею во вся дни жизни
нашея охраняеми, вопием Ти:

Икос 1
Ангелов Творец избра Тя, Владычице, спасению послужити рода человеческаго. Ты же, на славный и многоскорбный сей жребий согласие
давши, плоть Свою воплощению Сына Божия даровала еси. Ныне же предстательствуеши за нас пред Ним и велию Твою милость изливаеши
чрез многочисленныя иконы Твоя чудотворныя. К единей же от них, «Молченской», припадающе, из глубины сердца взываем Ти:
Радуйся, Святое селение Слова Божия;
Радуйся, Света Неприступнаго Вместилище;
Радуйся, Престоле Господень превознесенный;
Радуйся, решения Предвечнаго Совета Исполнительнице;
Радуйся, Камене домостроительства Божия;
Радуйся, Небеснаго воинства Царице;
Радуйся, Царя царствующих Мати;
Радуйся, Новый Эдеме, славнейший древняго;
Радуйся, Евино падение к восстанию подвигшая;
Радуйся, рождеством Своим главу змиеву поправшая;
Радуйся, древней клятвы разрешение;
Радуйся, Обетование грядущаго спасения;
Радуйся, Образе любве неизреченныя, Пресвятыя Троицы чистое зерцало.

Кондак 2
Видяще Тя, Богородице, на иконе дивней Твоей, во объятиях Сына Божия держащую, в деснице Твоей зрим лествицу, иже путеводительство
Твое являет. По ней же помощию Твоею и молитвами на небо восходим, идеже вси праведнии воспевают Богу: Аллилуиа.

Икос 2
Разум немощный изумляется, Богомати, егда в знацех, на древней иконе Твоей явленных, тщится объяти глубину непостижимую служения
Твоего: одеяние бо Твое яко из темных облак соткано, на десном рамене – светило лунное, на главе Твоей – лик солнечный, на персех – дуга
многоцветная. Дивяся сему, в изумлении вопием Ти тако:
Радуйся, Ковчеже Ноев, народ святый Богу спасающий;
Радуйся, Голубице, благую весть в потопе житейстем погибающим принесшая;
Радуйся, Дуго многоцветная, обетование спасения нашего;
Радуйся, Лествице Иаковля, Еюже сниде Бог к людем Своим;
Радуйся, Купино Неопалимая, огнь Божества неврежденно приимшая;
Радуйся, Жезле Моисеов, в море житейстем путь спасения указующий;
Радуйся, Море Чермное, по прошествии Израиля непроходно пребывшее;
Радуйся, Живоносный источниче, в пустыне напояющий жаждущия;
Радуйся, Манно Небесная, присно питающая многих;
Радуйся, Скрижале, в Тебе бо Слово спасения вообразися;
Радуйся, Ковчеже Завета одушевленный, Христа-Законодавца внутрь носивший;
Радуйся, Святая Святых несравненно большая;
Радуйся, Образе любве неизреченныя, Пресвятыя Троицы чистое зерцало.

Кондак 3
Силу разумения Писаний подати нам просим, Владычице, дабы познати, яко пророцы древле прорекоша во образех мнозех прикровенную до
времени славу Твою, Богомати. Тако и ныне возсиявши в иконе Твоей средь блат Молченских, образ нам являеши, яко да возсияет свет
милости Твоея, Владычице, средь блата греховнаго душ наших, тем же возславим Бога: Алилуиа.

Икос 3
Имаше промышление благое о людех Твоих, Богородице, зрим убо, яко древле прореченное во пророцех, являеши ныне ко вразумлению
нашему в чудотворных иконах Твоих. Ведуще сие, воспоим Ти тако:
Радуйся, Заступнице, предстоиши бо Христу, яко Царица, златыми ризами добродетели одеяна;
Радуйся, Горо тучная, усыренная Духом, в Тебе бо благоволи пребывати Бог;
Радуйся, Чертоже Царский, Граде избранный, в нем же вселися Христос;
Радуйся, Руно Гедеоново, на Него же Дух Святый сшел еси, яко дождь;
Радуйся, Избраннице Божия, о Тебе же древле воспе Соломон: Вся добра еси, Ближняя моя;
Радуйся, Ковчеже одушевленный, в Тебе бо Премудрость Божия созда Себе дом;
Радуйся, Вместилище небесами Невместимаго, о Тебе бо Исаия возопи: Се, Дева во чреве приимет;
Радуйся, Жезле процветший, от Него же прозябе нам Цвет небесный Христос;
Радуйся, Дево, Иезекиилем предреченная, Ею же, затворенней вниде Бог;
Радуйся, Колеснице огнеобразная Сущаго на херувимех;
Радуйся, Книго запечатленая, в Ней же Перстом Божественым начертася нам Слово Божие;
Радуйся, Горо Несекомая, от Нея же Краеугольный Камень отсечеся, Христос;
Радуйся, Образе любве неизреченныя, Пресвятыя Троицы чистое зерцало.

Кондак 4
Бурю напастей и распрей воздвизаемую умирила еси заступничеством Твоим, Богомати, егда Лжедмитрий со иноплеменницы злоумышлял
есть в Путивле против земли Русской. Тако ныне предстательством Твоим умири мир, просвети отступивших от Бога и разори советы
нечестиых противу Церкви Христовой. Да прославим Бога, даровавшего таковую Заступницу, поя Ему: Аллилуиа.

Икос 4
Слышавше словеса Твоя, Богородице, о первописанней иконе: С сим образом благодать Моя и сила, с надеждой припадаем к святым иконам
Твоим и прославляем житие Твое тако:
Радуйся, неплодных богоотец Иоакима и Анны благоуханный плод;
Радуйся, в храм законный жити приведенная и во Святая Святых, на общение Ангелов введенная;
Радуйся, путь девства Приснодевством Своим освятившая;
Радуйся, Благодатная, благую весть о рождестве Сына Божия от Архангела получившая;
Радуйся, Благословенная в женах, избранничеством и смирением Своим Бога на землю низведшая;
Радуйся, целование Елизаветино и взыграние младенца ея яко пророчество приимшая;
Радуйся, крайнее снисхождение Божие продолжила еси, в вертепе Сына Божия рождши и в яслех положивши Его;
Радуйся, рождеством Сына Своего ангелов возвеселившая;
Радуйся, поклонение пастырей и дары волхвов Сыну Божию приимшая;
Радуйся, скорбей, Симеоном Тебе предреченных, не убоявшаяся;
Радуйся, от злобы Ирода со Младенцем Христом Ангелом спасенная;
Радуйся, явлением Своим идолов египетских сокрушившая;
Радуйся, Образе любве неизреченныя, Пресвятыя Троицы чистое зерцало.

Кондак 5
Боготечная звезда есть людем икона Твоя, Богомати, являеши бо ся в ней Одигитрией, путь на небо нам указующей. Молим Тя, Преблагая,
укажи нам царский путь ко спасению, да шедше им, воспоим Богу: Аллилуиа.

Икос 5
Видяще, Богородице, дивную икону Твою, яко щит в житейстех бранех нам данную, обратимся душею к многоскорбному и славному пути
Твоему и воззрим со смирением на беды и скорби наша, да наставлением Твоим усмотрим в них Божие промышление, ко спасению
подаваемое. Разумевше же сие, воспоим Ти тако:
Радуйся, Сына потеряннаго, в доме Отца – Храме Божием обретшая;
Радуйся, о преложении воды в вино на браке в Кане Сына упросившая;
Радуйся, весь крестный путь Сына Божия до Голгофы с Ним прошедшая;
Радуйся, Преблагословенная, апостолов твердостию Своею превзошедшая;
Радуйся, Божество Сына Своего в самих муках Его прозревшая;
Радуйся, преданность смотрению Божию при кресте Христовом явившая;
Радуйся, грех распенших Сына Твоего любовию покрывшая;
Радуйся, весь род человеческий в лице Иоанна Богослова при кресте усыновившая;
Радуйся, первая от человек воскресшаго Господа узревшая;
Радуйся, вознесение Господа зрящи, прославлению человечества Его возликовавшая;
Радуйся, по успении своем душу в руце Сына Своего предавшая;
Радуйся, яко по вознесении своем на небо там предстательствуеши за нас;
Радуйся, Образе любве неизреченныя, Пресвятыя Троицы чистое зерцало.

Кондак 6
Проповедниками славы Твоея, Богомати, в земли Сумской, явистася два инока, принесших икону Твою во дни древния из разоренных
пределов Киевских на гору Чудную посреде блат Молченских. Видящии же ту и уверившиися в чудотворениих ея возопиша Богу: Аллилуиа.

Икос 6
Возсия на Чудной горе благодать велия, егда по смерти иноков, икона Твоя, Богородице, бортнику явися, и, по велению Твоему, на месте
явления ея церковь Рождества Богородицы людем путивльским в радость велию основася. С ними же и вся Церковь Православная
славословие приносит Ти таковое:
Радуйся, усердно внимавшая учению Сына своего;
Радуйся, верная Исполнительнице дела Христова;
Радуйся, Благословеннная, апостольский жребий приявшая;
Радуйся, Храме Бога Живаго, Церковь собою прообразившая;
Радуйся, Столпе и Утверждение Истины, Церкве покров и заступление;
Радуйся, Премудросте Божия, стадо Христово назидающая;
Радуйся, Источниче красоты церковныя;
Радуйся, храмов Божиих благоукрашение;
Радуйся, благодать и силу образом своим сообщающая;
Радуйся, благолепием службы церковныя исполняющая;
Радуйся, благозвучие молитвеннаго пения благодатию напояющая;
Радуйся, Сердце Церкве, ответную любовь у верных вызывающая;
Радуйся, Образе любве неизреченныя, Пресвятыя Троицы чистое зерцало.

Кондак 7
Хотяй бортник меду собрати, виде на ветвех в сиянии яко солнце икону Твою, Богомати. Слыша же глас: Да созиждется на месте сем церковь
Пресвятыя Богородицы, мед истинный вместо пчелинаго обрет, возопи Богу: Аллилуиа.

Икос 7
Новозданный храм на месте явления иконы Твоея, Богомати, многих молящихся привлекл есть. Молитвами же и подвигами Софрониева
пустынь во имя Рождества Твоего, Владычице, основася зде. Иноцы же обители сей славяше Тя тако:
Радуйся, от мира отрекшимся духовное утешение дарующая;
Радуйся, во бранех духовных непобедимая Споборнице;
Радуйся, православных обителей благоустроение;
Радуйся, трудов монашеских благоплодие изрядное;
Радуйся, яко чудная икона Твоя на Чудной горе прославися;
Радуйся, яко среди топи блат Молченских благодать Твоя велия возсия;
Радуйся, яко медом истинным бортнику явившися, ныне напояеши всех;
Радуйся, Софрониевой пустыни основание;
Радуйся, по разорении пустыни иконы Твоея чудное спасение;
Радуйся, путивльския обители премудрое устроение;
Радуйся, обители Молченския из руин чудесное возстание;
Радуйся, земли Путивльския Твердыне и благословение;
Радуйся, Образе любве неизреченныя, Пресвятыя Троицы чистое зерцало.

Кондак 8
Странное чудо явися, егда девица слепая в веси Бусиновской узре Тя во сне, Владычице. Слышавши же слова: Иди вдоль реки и обрящеши
икону Мою, возста от сна, волю Твою исполни. Обретше же чудную икону, в радости возопи: Аллилуиа.

Икос 8
Вся исполняя по слову Твоему, Пречистая, пойде девица по брегу и обрете источник, омывши очи, прозре. Посем до нощи с усердием искаше
девица икону Твою, Богомати, и не узре. Токмо на вторый день сретши икону, из глубины души возопи Ти тако:
Радуйся, град Москву явлением чудныя иконы Твоея посетившая;
Радуйся, веси Бусиновской благословение и благоукрашение;
Радуйся, душ человеческих из мрака изведение;
Радуйся, духовных и телесных очес прозрение;
Радуйся, Живоносный Источниче жизнь вечную источающая;
Радуйся, кладезю Бусиновскому силу благодатную сообщающая;
Радуйся, многих омывшихся в нем скорое исцеление;
Радуйся, Море благодати от иконы Твоея источающая;
Радуйся, Пристанище житейскаго бурнаго плавания;
Радуйся, Звездо, озаряющая души наша;
Радуйся, Небо, сиянием Славы Господней исполненное;
Радуйся, Горо высокая, в горняя душу возводящая;
Радуйся, Образе любве неизреченныя, Пресвятыя Троицы чистое зерцало.

Кондак 9
Всякое истинное утратив разумение, неции от богородичник, неправо воздающе почитание Богородице, навыкли в храм Бусиновский ходити,
смущающе стадо Христово, служителями же церкви вразумлени быша, оставили заблуждение свое, вернии же возопиша Богу: Аллилуиа.

Икос 9
Витии сии многовещаннии, глаголют, яко Дева Пречистая, а не Сын Ея, спасает род человеческий. Сию хулу глаголюще и таинств церковных
не приемлюще отревают себе от Церкви Божией. Мы же, воздавая честь Пречистей, исповедуем Ея Матерью Христа, Сына Божия, и яко
Ходатаице пред Ним за нас навыкли честь Ей возздавати. Сего ради восхваляем Пренепорочную тако:
Радуйся, Дщере Адамова, избранничеством, послушанием и чистотою Своей грех первородный обесплодившая;
Радуйся, Непорочная, личнаго греха единая из жен не имевшая;
Радуйся, Плоде Сладчайший, в дар Господу от рода человеческаго принесенный;
Радуйся, Браконеискусная, нашествием Духа святаго предочищенная;
Радуйся, плоть Свою Сыну Божию взаимодавшая;
Радуйся, Премудрая, неправо почитающих Тя вразумляющая;
Радуйся, Благодатная, чудесы ивные от икон Твоих источающая;
Радуйся, Милосердная, иноверцев, обращающихся к Тебе не отвергающая;
Радуйся, Преблагая, прошения всех скоро исполняющая;
Радуйся, Пресвятая, всех любовию Своею покрывающая;
Радуйся, Пресветлая, лжеучителей суемудренных вразумляющая;
Радуйся, Чистая, колеблющихся в вере наставляющая и утверждающая;
Радуйся, Образе любве неизреченныя, Пресвятыя Троицы чистое зерцало.

Кондак 10
Спасти хотящи род человеческий от скорбей и болезней, Богомати, велию милость имаши к страждущим младенцем, ведомо бо есть, яко
помазани бывше елеем от иконы Твоея в церкви Бусиновской, скорее получаху изцеление. Матери же оных воспеваша Богу: Аллилуиа.

Икос 10
Стена еси крепкая, Богомати. Обители Молченской, и веси Бусиновской ограда несокрушимая. Сего ради припадающе к чудотворной иконе
Твоей с многоразличными скорбями своими, вопием Ти таковая:
Радуйся, жен носящих во чреве Хранительнице;
Радуйся, страждущих рожениц Разрешение;
Радуйся, младенцев Млекопитательнице;
Радуйся, благая наставнице юных;
Радуйся, сирот Оградо и изрядное попечение;
Радуйся, Устроительнице благих супружеств;
Радуйся, семей благочестивых Покровительнице;
Радуйся, в скорбех житейских надежная Помощнице;
Радуйся, враждующих скорое примирение;
Радуйся, вдов и матерей одиноких Заступление;
Радуйся, в немощней старости Опоро и Утешение;
Радуйся, всеми отверженных Защищение;
Радуйся, Образе любве неизреченныя, Пресвятыя Троицы чистое зерцало.

Кондак 11
Пением хвалебным прославляем Тя вси, Богородице, яко по великому милосердию Твоему, хулители веры православныя, осквернивше
живоносный источник Бусиновский, замышляли умалити сияние славы иконы Твоея, Владычице. Обаче в замысле своем никакоже успеша,
возросла бо есть слава Ея паче прежняго. Вернии же, радующеся о сем, возопиша Богу: Аллилуиа.

Икос 11
Светильницы наша угасоша, зело оскудели есть мы елеом веры и добродетелей, всуе мятемся в жизни сей временней. К иконе же Твоей
припадающе, силу веры и надежду спасения в Тебе обретаем. Сего ради велегласно Ти вопием:
Радуйся, обуреваемых житейскою бурею Светильниче неугасимый;
Радуйся, мира мятущагося умирение;
Радуйся, рода православного Покровтельнице;
Радуйся, правителей безумных вразумление и наказание;
Радуйся, в ратных бранех правым Поборнице;
Радуйся, правоверных вождей и воинов воодушевление и Хранительнице;
Радуйся, больных и уязвленных ранами Целительнице;
Радуйся, средь толп мятежных сущим Покрове и Ограждение;
Радуйся, изгнанных из домов своих Пристанище;
Радуйся, у края бездны сущих Спасение;
Радуйся, матерем скорбящим, усердно молящимся Тебе, заблудших детей Возвращение;
Радуйся, отчаявшимся надежду спасения подающая;
Радуйся, Образе любве неизреченныя, Пресвятыя Троицы чистое зерцало.

Кондак 12
Благодать, возсиявшая иногда посреде блат Молченских от дивныя иконы Твоея, Богомати, преизливается ныне в веси Бусиновской и во всем
граде Московском, знаемо бо есть, яко сугубую благодатную помощь имут от Тебе недугующии душевными болезньми и одержимые духами
нечистыми. Мы же, ликующе о сем, вопием Богу: Аллилуиа.

Икос 12
Поюще множество благодеяний Твоих роду человеческому, не уподобимся младенцем несмысленным, дарам Материнским радующимся, самую же матерь благодарити забывающим. Но имуще в Тебе, Богородице, красоты и любве сокровище неистощимое, воспоим благодарными усты Ти сице:
Радуйся, дарованьми благодатными обильно украшенная;
Радуйся, усердно притекающих к Тебе щедро одаряющая;
Радуйся, рода человеческаго упование;
Радуйся, всея твари Божией чаяние;
Радуйся, одержимых духами нечистыми исцеление;
Радуйся, вся потребная ко спасению подающая;
Радуйся, отходящим в жизнь вечную ободрение и заступление;
Радуйся, неправых судей вразумление;
Радуйся, страждущих узников Защита и Утешение;
Радуйся, странствующих Путеводительница;
Радуйся, зиждителей труждающихся благая Помощнице;
Радуйся, песнотворцев богоугодных Вдохновение;
Радуйся, Образе любве неизреченныя, Пресвятыя Троицы чистое зерцало.

Кондак 13
О, Всепетая Мати, припадающе ныне к благодатней иконе Твоей, просим Тя умолити милостиваго Бога: да спасет погибающий мир, помилует
страну нашу Российскую и нас, живущих в ней вразумит и на путь правый наставит, да воспоем Ему вси: Аллилуиа.
(Сей кондак поется 3 раза, а затем икос 1 и кондак 1)

Молитва
О, Всемилостивая, человеколюбивая Владычице наша Богородице! Услыши сие немощное моление с любовию и трепетом припадающих к
честной и славней Молченской иконе Твоей. Смиренно просим Тя: буди Стена нерушимая стране нашей Российстей, святую Церковь
Православную защити от неверия, ересей и расколов. Ты бо еси всесильная христиан Заступница. Всякую душу, к Тебе прибегающую, огради
от злаго обстояния, скорби и болезни, удержи от падений греховных, падших возстави к покаянию, страждущих душевными недугами и
одержимых злыми духами исцели, подаждь уходящим в жизнь вечную утешение и надежду спасения, и вся потребная к благочестивой жизни
даруй. Да славим в Троице Единаго Бога, Отца, и Сына, и Святаго Духа и Твое милостивное предстательство, ныне и присно и во веки веков.
Аминь.

Тропарь
Днесь светло красуется славный град Москва и в Путивле ликование велие, яко чествуют, Богомати, дивную икону Твою, медом благодати
всех напояющую.

Кондак
Притецем, людие, к Владычице нашей Деве Богородице, икону бо Свою Молченскую нам дарова, токи исцелений источающую, всякую
помощь в душевных и телесных недугах подающую и к жизни вечной приводящую.